Tuesday, May 26, 2009

Kasihnya Tak Pernah Pudar...

Dalam kesibukan dan kekalutan tiba-tiba kutermenung sejenak mengingatkan seorang insan yang berada diusia emas yang mungkin merindui aku disaat ini. Ibu...Terasa seperti ku ingin terbang balik untuk menemuimu, tetapi sabar beberapa hari lagi cuti sekolah. Tetapi pada awal cuti lagi ibu sudah ingin terbang ke Mekah untuk menunaikan umrah bersama adik lelakiku. Pada 29 hb nanti aku mengambil keputusan akan menunggu ibu di KLIA. Itu sahaja kesempatan yang aku ada.
Hari ini, adik lelakiku memberitahu,ibu tak sihat sangat dan anak saudaraku yang bertugas sebagai doktor menasihat supaya ibuku tangguh saja pemergiannya ke Mekah. Tapi ibu berkeras untuk pergi juga.Ku tahu, dulu sewaktu arwah ayah ada selang 2 tahun mereka akan mengerjakan umrah. Tapi itu dulu, kini ibu uzur.Apa yang lebih syahdu lagi,ibu kata setiap malam dia bermimpi arwah ayah menunggunya di mekah.
Ya dari dulu sering ibu menceritakan mimpinya itu. Ku berfirasat bahawa ibu terlalu rindukan ayah. Tapi akhir-akhir ini ibu lebih rindukan lagi kepada ayah dan begitu bersemangat untuk membuat umrah...Dia sering berkata ayah menunggunya di sana. Apakan daya sebagai anak-anak kami tak sampai hati menghalang niatnya lantas adik lelaki kami akan membawa ibu ke sana. Mudah-mudahan rindunya terubat dan ibu akan lebih tenang. Doaku semoga ibu akan selamat pergi dan balik.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...