Saturday, August 15, 2009

Menerawang di sesawang ...

Hari ini nampaknya aku santai je di rumah sambil melihat gelagat anak-anak aku. Suami aku? sudah tentu berada dipadang woodball bersama teman-temannya yang tak habis2 memukul bola kayunya. Biarkan dia.. sudah bertahun2 itulah aktivitinya. Aku pulak tak mempunyai hobi seperti itu. Entahlah apalah hobi aku... rasanya tidak ada.. mungkin life style aku berbeza.
Kadang-kadang aku rasa sunyi jugak. anak-anak dah besar tak de lagi yang merengek2 nak itu nak ini semuanya dah boleh survive diri sendiri. Apa lagi.. internet la. cari bahan tugasan, melawat blog, chating di YM kalau kebetulan ada member dan facebook. ha.ha. itu kah kehidupan dizaman moden ini.
Nampaknya kehidupan zaman IT ni budaya lepak yang tak nampak... sebenarnya duk lepak bersama laptop atau PC. Kalau dulu dik lepak depan2 rumah santai, borak dan megumpat kini di maya pulak. Apa-apapun pastikanlah aktiviti ini positif. pokok pangkalnya bila berborak di maya tu tentukan topik yang boleh menambah ilmu, mencungkil idea dan membawa pembentukan diri yang lebih unggul..

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...