Sunday, August 23, 2009

Ramadhan ya ramadhan.

Sepuluh malam yang awal di bulan ramadhan ini disediakan oleh Allah ruang2 kepada hambanya untuk mencari keampunan. Terlalu singkat masa itu berbanding dengan sekian banyak dosa yang telah dilakukan. Pada hari ini seharian aku mengadap laptop dan membelek-belek buku rujukan untuk menyiapkan assigment aku. Kadang-kadang terasa macam tak larat sangat tapi aku cuba jugak. Kadang-kadang tu selit-selit dengan membuka blog supaya tidak begitu stress. Tepat jam 5.00 petang berhenti solat dan siapkan bahan untuk masak berbuka. Biasalah berbuka anak-anak minta masakkan mee hailam dan samping tu nasi ada juga dengan lauk yang simple-simple saja. Menu rumah kami tak berbeza sangat dengan hari-hari biasa. Memang melatih anak macam tu. Jarang juga ke Pasar Ramadhan sebab mungkin jarak rumah dengan pasar agak jauh dan rasa buang masa untuk keluar lebih senang masak di rumah saja. Nampaknya assigment aku tadi baru berapa persen siap yek... sikit aje. Maklumlah susahnya nak dapat sumber... Tak pe mudah-mudahan akan dapat siap dengan baik, berkat ramadhan al mubarak. Malam ni berhajat untuk berterawih. Keseronokkan berterawih ni, Mana lagi kita dapat nikmat berterawih kecuali di bulan ramadan ini. Dulu masa anak kecik2 aku tak berpeluang untuk berterawih berjemaah di masjid seperti ini. Masa tu ramadhan tak la seseronok sekarang. Ya sekarang anak2 boleh ikut sama terawih. Penuh satu kereta pergi terawih. Best!! saya percaya bagi orang yang mempunyai ramai anak lebih seronok melalui saat-saat seperti itu. Baiklah masa berbuka dah nak hampir.. saya ucapkan selamat berbuka. BARAKALLAHU LI WALAKUM....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...