Tuesday, September 1, 2009

Hari Yang Agak Sibuk..

Hari ni hari pertama persekolahan, setelah seminggu bercuti. Setelah bersahur, berkemas peralatan makan minum dengan dibantu oleh semua anak2.Tujuannya supaya mereka tidak menyambung tidur, nanti lewat untuk bangun ke sekolah. Setelah selesai tu baca quran sikit. Hasrat tu kalau boleh dapatlah sekali khatam di bulan Ramadhan ni. Selepas tu solat subuh dan terus bersiap2 ke sekolah. Fulamak awalnya ke sekolah hari ni.. kiranya orang pertama la..
Hari ni banyak kerja nak disiapkan,salah satunya tentang soal selidik keperluan kursus untuk LADAP 2010. Aku telah mengedar borang tu dan minta semua hantar secepat mungkin. Setelah dapat borang terus masuk SPSS. Alhamdulillah dalam kelam kelibut siap dapatan dari soal selidik tu dan bolehlah hantar ke PPD. Pada masa yang sama juga dikunjungi ibubapa yang minta tolong isi borang SBP secara online. Walaupun tak de pengecualian meninggalkan kelas aku cuba penuhi harapan ibubapa yang menjadi client kedua aku selepas murid di dalam kelas. Pada masa yang sama kawan-kawan yang tidak tahu menggunakan perisian SPSS ni berdering-dering menelefon memohon petunjuk untuk menyiapkan kerja mereka. Juga ku cuba penuhi. Semasa cuti ada juga beberapa orang datang bertanya untuk menggunakan perisian ni di rumah aku. Perisian ni aku agak biasa sebab aku menggunakannya semasa buat thesis masa degree dulu. Memanglah masa taklimat di PPD baru ini tentang perisian ini mereka tidak jelas. Bahkan ada yang tak tahu apa tujuan taklimat pada hari tersebut. Oh ya program tadarrus di sekolah pun ak kena handle juga. Ku habis masa rehat stengah jam untuk bertadarus dengan murid-murid bawah bimbingan aku..ahh.. terasa penuh, padat, lenguh dan macam-macam lah.. Tapi tak pe.. mudahan lepas ni free dan rilek sikit. Lagipun assigment aku masih banyak tak siap ni.. kerja sekolah didahulukan... Tak pe rakyat didahulukan pencapaian di utamakan...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...