Tuesday, February 23, 2010

PHD yang ku Impikan

Melewati hari2 yang penuh dengan kesibukan membuatkan aku tidak sedar bahawa masa begitu cepat berlalu. Aku mesti struggle untuk menamatkan master aku dengan cemerlang. Bukan sijil yang aku utamakan tetapi pengetahuan dan kemahiran yang aku dambakan. Master tidak memberi apa2 impak pada gaji aku tapi ianya memberi impak yang besar pada diriku. Semester ini adalah semester terakhir bagi subjek yang perlu aku menghadiri kelas. Selepas ini menumpukan pada kajian dan perlu berjumpa penyelia sahaja. Aku rasa masih belum puas belajar sudah nak habis.. terlalu sekejap rasanya. Aku mula terfikir selepas ini. Hajat untuk belajar masih menebal dan berkobar-kobar cuma aku menanti Green light dari big bos.. Mr Hashimme (My hubby) la.. Teringin sekali aku belajar ke peringkat PHD dan berjaya memiliki PHD... Itulah impian aku berada pada tahap itu. Sebenarnya ilmu itu umpama air laut, tak pernah habis dan berkurangan. Andainya aku ada kesempatan insyaallah aku akan memiliki apa yang aku impikan. Tidak pada waktu terdekat satu hari ?? . insyaallah..

4 comments:

Faris said...

Bagus... kerana semangat yang tinggi. Semoga cita2 dan hasrat tercapai. Saya pun berhasrat begitu, tapi rasanya nak sambung di UKM aje nanti. Dekat sikit kerana dah penat berulang alik dan umur serta kudrat dah berkurangan.

Teruskan hasrat dan cuba2lah pujuk Shimme tu, mesti ok punya.

zaijb said...

salam k.rose...

k.rose boleh punya... teruskan cita2 tue... semuga Allah mempermudahkan urusan dan terkabul segala impian..amin

Rosnah said...

tq, cikgu faris dan zai.. mm insyaallah. rasanya prestasi dalam mgurus rumahtangga selama ini ok.kena lah buat permohonan baru.. baru dapat permit. prof kata kalau betul2 3 tahun boleh siap buat PHD dengan syarat betul2 manage la..

Puterizz said...

salam Ros,
semoga impian Ros tercapai...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...