Wednesday, December 29, 2010

Dunia Baru Ku..

Satu tugasan yang mencabar bagiku.. lebih2 lagi pada tahun 2003 semasa di SKR dulu aku pernah memberikan sekolah itu status pusat sumber terbaik peringkat negeri Pahang. Kini setelah hampir lima tahun aku meninggalkan posisi aku sebagai pengurus pusat sumber kini aku diberi kembali tugasan itu tetapi di sekolah yang berlainan. Semua warga sekolah mengantung harapan yang tinggi kepadaku dengan satu harapan yang tinggi.. Yeah hari ini aku mula menyenaraikan apa yang perlu dilakukan. Aku akan cuba melakukan terbaik.. YEA... aku suka!! aku suka!! aku suka !! inilah dunia baru aku yang agak mencabar... Bangkitlah ..wahai mek ros..lontarkan segala yang berkecamuk di kepalamu..fokuskan kepada kerja..gunakan segala..kemahiran dan kepakaran yang ada untuk anak bangsamu ..dengan seikhlas hati..Satu pesanan buat diri sendiri... untuk orang lebih menyanyangi kita.. sayangilah dulu diri sendiri. Untuk orang lebih mengagumi dan menghormati kita.. tingkahkan kebolehan dan mencari kelebihan dalam diri. Duduk, meratapi nasib, meminta di sayangi dan hormati hanyalah racun pada diri sendiri. Sentiasa mencari yang terbaik buat diri sendiri.. yakin pada diri sendiri, berdikari pasti menjadi..dan dipandang iri..ha.ha..

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...