Monday, May 16, 2011

Hari Guru ke 40 dan aku.

Hari Guru pada tahun ini aku rasakan begitu hambar. tak rasa excited dan seronok.entah kenapa, walauupu aku telah cuba menghappeningkan suasana namun hati dan perasaan ku tetap merasa sugul dan sedih. tidak seperti tahun2 yang lepas. Semenjak menjelangnya tahun 2011 aku sudah menjadi tidak seceria dulu. kenapa? aku sendiripun tak mengerti. Mungkin perubahan usia menyebabkan hati kita turut tua.
Tak dinafikan ada sesuatu yang menganggu hidup aku.bolehlah aku katakannya sebagai aamul huzni. Ya Allah aku tidak punya teman untuk berbicara dan meluahkan apa yang aku rasa dan hadapi. Namun aku hanya mengharap kekuatan darimu. Sehingga hari ini ..aku berjanji pada diriku untuk tempohi hidup ini dengan tabah dan berani. Sekiranya ada perkara yang menyakitkan itu aku tak akan mengenangnya walau sesaat.
Sekiranya Allah mengurniakan perasaan itu pada ku maka aku tempuhi dengan penuh keperitan. Tapi aku mohon darimu ya Allah jauhkanlah perasaan itu. 

1 comments:

IMANSHAH said...

Semoga kembali pulih seperti sediakala

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...