Wednesday, July 20, 2011

SAPS OH SAPS...

Apa itu SAPS..? Demam PBS masih belum kebah lagi..cikgu-cikgu ni terpaksa bertungkus lumus dengan SAPS. aPA KE benda SAPS ini? cikgu2 zaman dulu mungkin tencengang2 apa ke benda SAPS ni? sepintas lalu tentang  SAPS ni .

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) dibangunkan untuk mengumpul, menyimpan dan menganalisis data peperiksaan dalaman setiap sekolah di seluruh Malaysia. 

SAPS merupakan sistem yang dibangunkan secara atas talian yang boleh dicapai oleh semua pihak termasuklah KPM, JPN,  PPD dan Sekolah. Analisis yang dilakukan melalui sistem ini adalah selaras berdasarkan skala gred kebangsaan. 

Data yang disimpan melalui SAPS boleh digunapakai oleh semua pihak terutama PPD, JPN dan KPM untuk membuat sebarang analisis. 

SAPS juga boleh bertindak sebagai ”Early Warning System” kepada pihak pengurusan melalui Analisis TOV (Take Of Value), AR (Actual Result), dan ETR (Expected Target Result).

apa2 pun dah namanya pun cikgu kerja2 ni kenalah buat..kalu petani kena menebas meracun dan mencangkul. kalu dah namanya cikgu kena mengajar, menilai dan merekod.. redha jelah..masa aku nak masuk markah pada malam ni cikgu2 duk online lebihkurang 800 orang so terlalu slow ..wey,..nampakya malam ni tidur berbantal laptop. sape kata cikgu rilex? tengah2 malam masih ramai bersengkang mata wat SAP ni. 

 Bagi yang tercari2 nak masuk tu dan tak tahu nak mula macam mana bolehlah download dulu manual di bawah ni Dengan mengklik gambar di  bawah je..


Manual Guru Mata Pelajaran
MANUAL SUP
SEMOGA USAHA MEMBUAHKAN KEJAYAAN...


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...