Saturday, October 10, 2009

PEPERIKSAAN SUDAH MENGHAMPIRI...

Hari ini merupakan hari terakhir belajar bagi subjek Kaedah penyelidikan Pendidikan. Hari ni nampaknya tugasan kena hantar dan alhamdulillah dah siap. Next week ada lagi satu kelas untuk subjek pembangunan pelajar. And then selepas tu exam la... lepas tu break sekejap dan masuklah sem baru pulak. MMM. Tup! tup! dah setahun aku mengikuti program master ni. Kalau ada rezki insyaallah menjelang oktober 2010 complete la aku punya program master ni. Walaupun ianya agak pack tapi masih dalam tahap stabil hi.hi. tak de lagi tanda-tanda stress yang kritikal. Apa yang saya dapati dalam situasi seperti saya yang bukan lagi dualism tapi trilism dah ni.Guru, ibu, isteri dan student bukanlah suatu yang mudah. Tapi apa yang penting pengurusan masa dan energy itu penting. Bagi memastikan stabil semuanya kesihatan perlu di titik beratkan. Sekiranya kita dalam situasi yang tak sihat memang banyak aktiviti kita kurang berkualiti dan boleh menyebabkan tertekan. Selain daripada itu pastikan emosi kita dalam keadaan stabil.Bagi memastikan keadaan stabil kita jangan sekali2 mencari masalah dan menimbulkan masalah dan mengatur kerja dengan teratur.. Selain daripada itu menerima segala situasi dengan redha menganggap tekanan itu sebagai perkara yang simple . kah.kah. tips yang tak seberapa...

3 comments:

n@m@n said...

wah..akak amik course ape..

terpikir gak nak buat MA ni

Faris said...

Selamat Menghadapi Peperiksaan. Alhamdulillah saya dah selesai exam minggu dan hari ini. So, dah start bercuti. Semoga berjaya.

Rosnah said...

n@rm@n, course akak tu.. education management n administration.

cikgu faris...leganya cikgu dah selesai exam. saya ada kelas lagi 2 minggu.pastu baru exam. next sem mula wat thesis.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...