Wednesday, January 13, 2016

Perjalanan Umrahku : perjalanan dari KLIA KE MADINAH (Part 1)

1 Disember 2016  Sesudah subuh bertolak ke KLIA. Perjalanan di awal pagi dalam keadaan yg hujan renyai-renyai sepanjang perjalanan menyebabkan ada sedikit rasa tak selesa. Tapi situasi itu sedikitpun tidak menganggu perjalanan ku. Semangat dan impian utuk ke bumi haramain yang membuak2. Di dalam minda aku sudah terbayang2 kota madina, kota mekah aih tak sabar rasanya.

dalam pukul  12  tghari maka kami pun sampailah di KLIA. nanti sat nak tepek gambar ha.ha.



abang ipar aku n anak sedara ambo gi hantar 
kakak ambo yg sentiasa berhubung dgn aku


lebih kurang pukul 2.00 ptg dengan menaiki kapal terbang Arab Saudi Airlines  kami berlepas ke kota Madinah munawarah.  Dalam hati berbunga-bunga sepanjang perjalanan tak boleh nak lelapkan mata weh. aku pula duduk seat berjauhan dengan suamiku.. di sebelah aku makcik yang sama dengan kumpulan aku tu pun nampaknya tak boleh lelapkan mata. sesekali kami bercakap2 juga. 

Sepanjang perjalanan tu ada di hidangkan makanan ringan dan berat. Wah makanan kat flight Arab Saudi Airlines ni memang best la bagi aku.. paling best sayurnya yang fresh.. 


Lebih kurang pukul 9 malam waktu madinah kami mendarat di Airport Madinah. waw rasa macam tak percaya dah sampai. 




waw nilah airport madinah yang seni binanya ada ciri2 masjid nabawi. suasana kat airport ni tenang dan sunyi tak lah ramai orang sangat macam di KLIA. tapi pengurusannya mashaaalah. kena banyak bersabar. sistemnya ikut suka je.. kat sini mengambil masa yang lama... badan dah keletihan tapi buat2 tenang je.. nama pun musafir mesti melalui kesusahan ..wallahu waalam.







0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...