Saturday, February 9, 2019

Pengembaraan Korea- Jeju Si (day 1)

Pada hari ke 4, bertolak dari gimpo airport dgn menaiki flight airway dari pukul 7 pg dan mndarat di airport jeju dlm kul 8. Sesampai je di airport jeju, semuanya nmpak keletihan sbb mlm td kita check out hotel awal dan tiba di gimpo airport awal..sedangkan airport buka lewat sekitar jam 6 pg baru buka. Maka kami terpaksa menunggu luar airport dengan suhu yg amat sejuk.  Ok sesampai di jeju, kita mengambil kereta yg di booking dan menuju ke hotel. Kereta yg kami amik adalah mpv 10 seat. Booking online. Kadar sewaan 3 hari rm 660. Kami isi minyak penuh dgn rm250. Di sini guna minyak diesel. Harga minyak agak mahal. Tapi menyewa kereta ni memudahkan kami serta menjimatkan sebab ramai ahli. Sebelum nak sewa tu pastikan ada lesen antarabangsa. Untuk dpt lesen antarabangsa senang je pegi jpj di msia..bwk lesen dan bawak gbr ukuran pasport..15 minit dah siap.

Inilah kereta kami sepanjang di jeju.. Drive kiri tapi selesa..


Setiba di sini hujan lebat. Driver pun x selesa memandu dlm cuaca camni. Dari airport kami ke hotel yg kami sudah booking awal2 lg menerusi trivago. 

Yeaha budget guest house agak selesa dan pekerjanya boleh berbahasa inggeris. Biliknya selesa dan bersih ada dapur dan tempat masak. Utk masak yang simple2 boleh la..

Hari ni agak letih sesampai di hotel kami berehat..sbb hujan membataskan pergerakan kami. 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...