Wednesday, September 23, 2009

Suasana Hari Raya Di Rompin.

Ini nasi biasa je.. tapi Tasya kata best! sebab kanak-kanak suka ayam goreng...

Ini Mee Jawa ( Mee Rebus. kegemaran hubby i la ni... )

Ini Mak mertua aku dan adik-adik ipar aku.
Ini anak buah belah suami aku dan anak aku(baju merah).. makan depan pintu. Tapi nampak enjoy je..ha.. ini menu tradisional kelate ni.. Nasi dagang... ( kanak-kanak kurang gemar orang lama suka le ...)
Ini pulak lauk pauknya.. gulai udang boleh! ikan ayoo pun bole.. ayam pun boleh...

Setelah 4 hari beghaye di kelate.. semalam lebih kurang pukul 9.00 malam, sampai lah kat ghumah di Simpang Sepayang nih.. mm kat sini tak beghaye lagi...Lalu, pagi-pagi buta lagi aku bangun menyiapkan sedikit juadah hari raya dan menjemput jiran tetangga. Aku dan suami juga ada menjemput rakan-rakan sekolah tapi kebanyakannya masih berghaye di kampung masing-masing lagi. tak pelah.. nanti-nanti boleh je datang beghaye... tapi inform dulu la..
Nilah sedikit sebanyak juadah yang berjaya di siapkan...Nampaknya lepas ni kena berhenti beghaya dah... essaimen banyak tak siap lagi ni wey...tulun! tulun!
Perhatian kepada semua... bulan raya jaga pemakanan...

4 comments:

Rosnah said...

ha ah nasik dagang memang sedap. kalu kena gaya masaknya.. datang umah le... imanshah nanti akak bole masak deh

ustaz lan said...

Wau banyak lauk raya, eloklah tu jiran tetangga, sanak saudara, ipar duai, sama-sama dapat merayakan aidil fitri dengan gembira. Syukur.... semoga bertambah rezeki.

Al-Manar said...

Berlainan betul hidangan dikampong cikgu dengan kampong sya. Tak ada tapai dan laksa kuah merah atau laksa kuah puteh?

Rosnah said...

pakcik, kat rompin ni tak de laksa mcm kat kelate tu. ada laksa plastik tu tak best. tapai tu kegemaran saya... tapi tak pandai nak buat...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...