Sunday, September 6, 2009

Persiapan Raya.

Kelas berakhir lebih kurang pukul 3 petang. Berbincang dengan member sekejap tentang assigment tuk! tap! tuk! tap! jam menghampiri pukul 4 petang. Memandu dari selatan ke pantai timurlah katakan... mata mengantuk dan badan penat jugak tapi itu fenomena biasa... sampai di kota Tinggi singgah sekejap. Masih ada hati nak membeli baju raya anak-anak. Memikirkan bila lagi masanya? minggu depan ada kelas juga, raya dah hampir anak2 tertunggu jugak. So, biar anak happy sikit, kononnya emaknya masih ingat nak raya walaupun sibuk. Sekurang2nya dia boleh bercerita dengan kawan-kawan apa warna baju rayanya. Biasalah anak-anak macam kita jugak minggu2 akhir dekat nak raya sibuk bercerita pasal baju raya, kasut raya dan macam lagilah. Kalau golongan wanita macam kita ni sibuk pulak bercerita kuih raya. apa nak masak hari raya itulah kemeriahannya. Saya berjaya jugak membeli baju2 anak2 saya yang cantik dan sedondon gitu. Warna pilihan kuning keemasan lah. Ternyata anak2 suka dengan pilihan saya tu. Tentang saiz semuanya orait... (Baju ready made). Saya tersenyum puas tak de complaint. Orang paling sibuk tentang raya tentu anak bongsu saya tasya hashimme (darjah2) selalu kalau tak sibuk saya memang suka buat kuih raya ni terutama tat nenas dan almond london. Memandangkan tahun ni sibuk saya tempah je.Memandangkan tempahan dah sampai... biskut raya dah ada lah. MMM nampak gaya dah 2 telap biskut raya dah di korbankan oleh anak-anak dan suamiku... dan aku sekali la.. mm.. tapi raya tak meriah kalau kat dapur tak berbau esen vanila dan telor. Permintaan dari anak-anak dan bapanya jugak le suruh jugak buat tat nenas dan kek kukus asam.. janjiku insyaallah.. (tapi sempat ke? ) sekolah cuti sehari sebelum raya... nak balik kampung terus... ( ha..ah lepas raya la kita buat yek).

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...