Thursday, June 11, 2009

cuti sudah dipenghujungnya.

2 minggu dirasakan begitu cepat berlalu. Sessi persekolahan akan bermula pada minggu hadapan. Seorang guru seharusnya semangat untuk meneruskan pejuangan. Kadang-kadang seorang manusia memerlukan satu dorongan untuk melakukan sesuatu. Semalam dalam menyiapkan mini kajian saya tentang iklim sekolah sempat saya mengedar soal selidik kepada beberapa guru sekolah yang dipilih sebagai sampel untuk kajian rintis saya...dapatan yang saya perolehi amat lemah dengan min 1.53 bagi item dorongan untuk kesekolah. Pada saya dapatan itu hanya berlaku di sekolah X yang mana dapatan itu tak mungkin sama dengan sekolah y dan Z. Namun saya akan terus mengedar soal selidik untuk kajian sebenar setelah mendapat kebenaran dari KPM. Tujuan saya mengedar itu adalah untuk menyiapkan kajian saya dan sebelum ini beberapa pemerhatian dan temu bual saya dengan beberapa individu adalah dalam proses merangka permasaalah . Saya membuat master dalam pengurusan dan pentadbiran sekolah sudah tentu pihak yang terlibat adalah guru besar2 dan pengetua. Satu kajian biasanya dikaitkan dengan teori-teori yang telah wujud. Saya lebih suka berurusan dengan guru besar & pengetua lelaki . Biasanya mereka lebih berfikiran positif dan lebih senang berurusan. sebenarnya selagi seorang itu tidak dapat menerima perubahan dan hidup dalam keasyikan dirinya sendiri bukan sahaja merugikan dirinya sendiri bahkan menyusahkan orang lain. ha.ha. itu je...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...