Tuesday, December 29, 2009

Meeting dan persiapan bagi sessi persekolahan 2010



Beberapa hari lagi sessi persekolahan 2010 akan bermula. Bahangnya dapat dirasakan oleh semua orang. Pagi tadi, sebelum ke sekolah aku pergi ke satu gerai yang berhampiran dengan rumah aku untuk membeli sarapan. Lalu di sapa oleh makcik yang menjual.. " ha cikgu dah mula sibuk dah yek.. mm cikgu zaman sekarang tak macam guru zaman dulu. Makcik tengok cikgu-cikgu sekarang pegi pagi balik petang! petang bukan ngajar dah cikgu, apa kerja buat lagi cikgu ...". Begitulah situasinya dek kerana nak cepat aku pun membalasnya.." macam2 kerja la makcik nak kena buat. Kalau tak buat hati tak senang. Balik awal ke rumah pun hati duk risau..baik buat siap2. balik malam dah tentu boleh tido lena.."
Aku dan rakan-rakan setugas cuba sedaya mungkin membuat persediaan yang rapi dan teratur supaya hari pertama tu lebih meriah dan memotivasi pelajar ke sekolah, terutama pelajar yang baru menempuhi alam persekolahan. Walaupun sekolah ni baru bagi aku, aku bersyukur kerana cikgu2 di sini dapat menerima aku dengan baik dan tak timbul masaalah untuk bekerja secara teamwork.
Lebih unik lagi team guru2 tahun satu ni terdiri daripada golongan yang dah veteran spt mak nani yang ada 2 tahun menunggu pencen, kak Ani ARZ dan aku sendiri. Tapi aku kagum jugak dengan semangat mereka yang bertungkus lumus dan sudi menerima inovasi walaupun versi lama. Kiranya update la..( jgn mare) . Semalam kami plan untuk buat ice breaking untuk tahun 1 dan kerjasama, tolenrasi, kesungguhan menyebabkan rasa bersemangat..

3 comments:

mantan said...

Rosnah, Hari pertama sekolah, hari paling kritikal, terutamanya bagi pelajar baru masuk sekolah dan guru baru jadi guru. Hari pertama memberi "first impression" dan "mula membentuk konsep".

Kalau salah impression dan konsepnya, mungkin mencetuskan masaalah berpanjangan...

IMANSHAH said...

Salam kak ros, selamat memulakan sesi persolahan 2010

Hajjah Noorainee Hassan said...

Rosnah,awat gambar aku tak ada?Yang peliknya namaku keluar.
Selamat menjadi warga SKKK.Semoga makin banyaklah pencambahan idea bagi mencemerlangkan SKKK.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...