Wednesday, November 4, 2009

Alangkah Bahagianya...

fuh.. bestnya . exam dah selesai. Tinggal lagi urusan menanda dan menyusun markah pelajar. mmm dalam pada tu sibuk gak. Esok kena meninggalkan rumah juga.Esok lepas sekolah akan bertolak ke SK Bukit Ibam sebagai urusetia program literasi Al-Quran sekolah2 kementerian sampai Ahad. O.O. dah lama aku tak berhari minggu dengan family nih! camne yek.. anak-anak aku tentu rindu gak pada nasi lemak aku di pagi minggu. Aku harus planing la supaya atleast pagi sabtu aku dapat breakfeast ngan anak2 dan suami. Anak2 aku ni memang cerewet kit le.. nasi lemak beli tak nak! biasanya kalu ada kesempatan aku masak nasi lemak sambal udang/ ikan bilis dan lepas tu bungkus dalam daun pisang. Telor rebus pulak 3/4 masak. Jangan masak sangat. Ha.. aroma daun pisang tulah yang membuat bertambah sedap...bukan tak de pinggan. Minggu ni pulak anak2 semua dah selesai exam. Tentu mereka pun bosan. Ha.. kenalah planing dan sediakan tugasan masing2. Kalau tak... Itulah sebagai ibu kena menguasai ilmu pengurusan ni. Kalau tak anak bisa berantakan. Dalam semua situasi kena win-win situasi. Kadang2 dengan pengurusan yang sistematik kita dapat mengendalikan rumahtangga dan kerjaya dengan baik. Dengan itu hidup kita lebih ceria dan gembira Aku tengah merancang jadual tentatif untuk anak-anak aku ni. Biar mereka turut membiasakan hidup dengan terancang. Pada masa yang sama pelbagai aspek pembangunan kendiri perlu di terapkan. Pastikan perkembangan yang seimbang. Tanpa pengurusan yang baik hidup kelam kabut dan serabut. cepat tue wey... Berjuanglah ke arah kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat. Sama-sama kita memikirkan yang terbaik untuk diri kita.

2 comments:

adDa said...

alangkah bahagianya nye bgun pagi2 mkn nasi lemak buatan mak tercinta
buatan ammatie pom best jgk
hee

Anonymous said...

huish..jelesnya... payah kat kl nak carik daun pisang

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...