Friday, November 20, 2009

UPSR DAN BERTUKAR SEKOLAH?

Dalam keghairahan meraikan kejayaan pelajar UPSR termasuklah anak aku. Aku berasa berbangga dan berpuashati dengan kejayaan yang berjaya diraih.Aku percaya ini adalah hasil yang ditunggu selama ini. Ini merupakan anak sulung SKJ. Setelah 6 Tahun sekolah ini beroperasi semalam berjaya menghasilkan 7 pelajar 5 A. Kejayaan ini bukanlah terhasil dalam setahun. tak mungkin. Segalanya bermula dengan akar dan umbi yang kukuh. Adalah agak tak sesuai sekiranya individu tertentu mendabik dada mendakwa inilah hasil usahanya dalam masa setahun. Bedaah dan tak berpijak dibumi yang nyata. Anyway aku bangga inilah anak2 didikku, yang seringku marah dan tegur.
Berbalik soal aku. Tup! tup! dalam suasana orang bergembira aku mendapat surat pertukaran. Yeah bermula 1 Disember aku bertugas di SK Kampung Kolam.Hati rasa gembira walaupun sedih untuk meninggalkan adik2 dan rakan2 disekolah. Tapi aku percaya ada hikmahnya. Walaupun aku tak mengisi borang permohonan bertukar, tapi aku terima dengan redha dan tenang. Aku mula membina satu azam baru semoga penghijrahan ini membawa seribu makna buat aku.

1 comments:

Ah Win said...

ya lah kak..ustazah disekolah saya pun kena tukar..walaupun x mintak/isi borang tukar pun.

mujur sekolah dekat

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...